مشمولان واقعی محروم از سبد کالایی


برخی از مردم اعتراض خود را نسبت به نحوه توزیع سبد کالایی مطرح کردند، به گونه‌ای که یادآور تجربه ماجرای خوشه‌بندی، حفره‌های اطلاعاتی در سامانه‌های دولت و البته دردسر جدید است.

وزارت صنعت صبح امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد سبد کالا از روز یکشنبه در فروشگاه‌های اعلام شده توزیع می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس همچنین وزارت صنعت سامانه پیامکی 5000499 را برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت یارانه اعلام کرده است.

بنابراین از صبح امروز ارسال پیامک‌ها آغاز شده و نارضایتی‌ها هم آغاز شده است، بسیاری از افراد شاهدند کسانی که پردرآمدتر از آنها هستند از سبد کالایی بهره‌مند می ‌شوند، اما آنان با درجه شغلی و درآمد کمتر از دریافت سبد بی‌بهر‌ه‌اند، افراد برخوردار از دریافت سبد خوشحال و افرادی که مشمول این سبد نمی‌شوند به نحوه طبقه‌بندی و همچنین نحوه انتخاب مسئولان برای توزیع سبد کالایی انتقاد دارند.

برخی شهروندان نیز در تماس با فارس این انتقاد را مطرح کردند به ‌گونه‌ای که نیروی خدماتی با گروه شغلی 4 یک اداره سبد کالایی را دریافت نمی‌کند، اما همکار وی با درجه بالاتر و حتی پست مدیریتی مشمول دریافت سبد کالایی شده است.

به گزارش فارس از دیگر مشکلات تعیین افراد مشمول سبد کالا این است که در اطلاعیه مزبور مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و همچنین کارگران تامین اجتماعی با حقوق کمتر از 5 میلیون ریال مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند و این در حالی است که حقوق همه کارگران و مستمری‌بگیران دولت و تامین اجتماعی بالاتر از رقم 5 میلیون ریال است و به نحوی با گذاشتن این شرط سهم قابل توجهی از خانواده‌ها از دریافت سبد کالایی محروم شده‌اند.

بنابراین گزارش بسیاری از مردم از نحوه تعیین افراد مشمول سبد اطلاعی ندارند و در صورتی که مشمول این طرح نمی‌شوند به آن اعتراض می‌کنند.

در ادامه برخی از نظرات کاربران خبرگزاری فارس در خصوص دریافت یا عدم دریافت سبد کالا و همچنین نحوه خوشه‌بندی و طبقه‌بندی افراد می‌آید.

-‌ چرا حقوق پایه 518000 تومان بعد به ما تعلق نمیگیره به کارمند دولتی که حقوقش حداقل 1 میلیون به بالاست تعلق میگیره وای به این عدالت.

-‌  ... من از طرفداران دولت هستم سبد کالا هم نمی خواهم اما این کار واین نوع دسته بندی کاملا نا عادلانه و دور از تعالیم حضرت امیر است پاسخ

-‌ ... خداوند در قرآن می فرماید شما مساوات را رعایت کنید اجرای عدالت با خودم . مساوات یعنی فرقی بین فقیر و غنی نباشه و بیت المال همه به یکسان سهم دارند. حذف یارانه برخی افراد یعنی حذف سهم آنان از بیت المال یعنی عدم اجرای فرمان خداوند در کشور اسلامی. حکایت حضرت امیر(ع) و و فردی که سهم از بیت المال بیشتر می خواست و شمع و آتش دوزخ و ... موید این دستور خداوند است.

-‌ این بد عدالتیه برای یک قشر. احمدی نژاد عدالت بیشتر داشت. پارسال 80هزار برای همه بود .ولی روحانی از کجا میداند که بقیه نیاز ندارند.

-‌ پس کارگران فصلی و مشاغل آزاد که بیمه هم ندارند چه؟؟؟؟؟؟؟ حتی حقوق ثابت هم ندارند! یعنی از کارکنان دولت و طلاب اوضاع بهتری دارند؟ این هم عدالت نشد!

-‌ درود بر بزرگواری دولت تغییر و امید. مگه توی مملکت ما یک همچین آدمهایی با درآمدهایی که اعلام کردید وجود دارد؟؟!! من که باور نمی کنم شما چی؟ ان شاء اله این افراد با این سبد وزین و مزین به نام تدبیر و امید حداقل امسال عید شرمنده زن و بچه خود نمی شوند.

-‌ خدا خیرش بده آن مرد را که ماهی 200 ـ 300 هزارتومن به حساب خانوارهای می ریخت هیچ کس نمی فهمید . عیدانه داد و سهام عدالت و... هیچکی نمی فهمید. 6 ماهه اینها می خواهند دوتا روغن و چند کیلو برنج بدهند آبروی همه مردم را برده اند.

چقدر بی خود . من سرپرست خانوار و کارمند آموزش و پرورشم. کد ملی خودم را که ارسال کردم گفتن به شما یارانه تعلق نمی گیره.!!!!! واقعا که ....

-‌ من متاهل هستم هیچ شغلی ندارم، بیکار هستم پس این سبد کالا به کی تعلق میگیره به من بیکار تعلق نمیگیره واقعا انصاف هست.

-‌ حداقل حقوق قانون کار با مزایا 800 هزار تومان می باشد پس این سبد کالا می خواهند به کی بدهند.

-‌ برای بازنشستگان دولت وارتش که حقوقشان بالای یک میلیون تومان است، سقف 500 هزار تومان تعیین نکرده اند اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی سقف گذاشته اند این چه عدالتی است.

-‌ واقعا این یک نو بی عدالتیه اصلا آقای روحانی ازکجا میدونه کی احتیاج داره کی نداره احمدی نژادهرطوری بود حداقل یه جورایی عدالت رو واقعا درنظر داشت.

-‌ من کارمند هستم و پدرم فوت کرده مادرم سرپرست خونه است، حالا به من کارمند این سبد تعلق نمی‌گیره چون مادر بدون درامدم قانونا سرپرست خونه است واقعا این عدالته!؟

-‌ من دانشجوی متاهلم و با وجود اینکه ثبت نام کرده ام،ولی پاسخ سامانه این است که سبدکالا به ما تعلق نمیگیرد.لطفا پیگیری کنید.

- من یک نظامی هستم کد ملی ارسال کرده ام، پیام اومد یارانه به شما تعلق نمیگیرد. ابن دولت میخواهد یه صدقه ای به مردم بدهد دیگه این همه سایت اطلاع رسانی و هزار تا سامانه پیامکی و...... نمیخوادکه ....بهتره بره از احمدی نژاد یه چیزایی رو یاد بگیره هر چی بود مردانه بود خاله زنک بازی نمی کرد.

-‌ احسنت بر این کمال بی عدالتی شما حضرات آیا حضرت امیر المومنین نیز بیت المال را اینگونه تقسیم میکرد یعنی برای اطرافیان خود سهم قائل بود و برای بقیه که واقعا مستمندند نه؟واقعا احسنت به این بی تدبیری و بی عدالتی

-‌ انشاالله عدالت را امام زمان (عج) اجرا کند.

-‌ کلا به نظر بنده دادن این سبد کالایی توهین به شعور و درک مردم است مردم گدای 70 یا 80 هزار تومان نیستند، این موضوع فقط باز فساد رو دامن میزنه جنس های بنجل و در انبار مانده را قالب مردم می کنند بسه آقا مردم می فهمند.

-‌ اینجانب جزء دانشجوی متاهل و جزء قشر زحمت کش کارگر بودم چرا به اینجانب تعلق نگرفت مگر ما جزء این کشور نمی باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-‌ سبد کالا باید به همه مردم تعلق بگیره ...

-‌ به بازنشسته های کشوری و طلاب به همه میدن ولی تامین اجتماعی گلچین میشه

-‌ کلا دارن به یه عده میدن که همه جوره دارن مملکت رو می خورن اشتباه ترین کار دولت روحانی یعنی اگه مملکت همین 15میلیون نفره پس با بقیه کاریتون نباشه.

-‌ منم یه نیازمند بودم و امیدم به این سبد کالایی بود که برای دولت یه سرگرمی بوده و هست . روحانی حالا بشین تو خونه ات بگو به مردم سبد کالا دادم این بود عدالت تو......... واقعا که.........

-‌ اونوقت میگن احمدی نژاد ملت رو به دوران کوپنی برگردوند!!!!!

-‌ حق با شماست باید به حال عدالت کشور ما گریست . من که از ریالی از حقم تو دنیای باقی نمی گذرم . چون تو این دنیا که نمیشه از اینا حقو گرفت .

-‌ آقا خیلی باحالید ما نه خانه داریم نه ماشین داریم . تو بیمه که زده کارگر با مدرک لیسانس، حقوق پایه هست 540 تومان بعد 3 سال کار حالا ما جزو کدام قشر هستیم حتما مرفه بی درد آره.خدا جوابتون بده فقط.

-‌ بنده پیامک دادم و جواب آمد که مشمول طرح نمی باشید، می توانید بگویید چه کسانی مشمول این طرح هستند لابد این طرح مال پوداراست.

-‌ کلید سبدم کجاست آقای امید؟؟؟؟؟؟

-‌ آقا منم نیروی مسلحم به منم تعلق نگرفته پس به کی تعلق گرفته؟

 

- من سرپرست خانوارم و دانشجوی متاهل هستم. اطلاعاتم را هم دانشگاه ازم گرفت، چرا مشمول نشدم؟!!

 

-این چه عدالتیه؟ به آدم‌های بیکار تعلق نمی‌گیره، ولی آدم‌هایی که کار دارند و حقوق‌شان هم بالاست تعلق گرفته، اگر پول بیت‌المال است، باید به همه به طور یکسان تعلق بگیرد، اگر دنبال آدم‌های محروم هستند، آیا حقوق‌بگیران محروم‌تر هستند یا زنی که سرپرست خانوار است و کار دائمی ندارد و یا کسانی که کاری ندارند و بیکار هستند. شاید کسی به خاطر حفظ آبرویش به کمیته امداد و یا بهزیستی مراجعه نکرده، ولی این وظیفه حکومت اسلامی است که محرومان را شناسایی کند.

 

-بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق پایه 4,916,175 ریال تعلق نمی گیره

 

-نوشتین کارمندای دولت پس کو سبد کالای ما. من بیش از ده نفر از کارمندارو پرسیدم به هیچ کدوم تعلق نگرفته همه هم کارمندن شغل یا درآمد دیگه ای هم ندارن همه هم زیر یک میلیون حقوقشونه. فقط برا معلما زدن. کو این عدالت؟

 

-من کارمندم ولی مادرم سرپرست خانوار هست (جانباز حالت اشتغال) چرا به هیچ کداممان تعلق نگرفته!

ایثارگران و جانبازان را محروم کردید خانواده هایی که کارمند مجرد دارند چطور؟ انها هم باید محروم شوند

 

-من کارمند پیمانی آموزش و پروش که در حکم 8200000 ریاله تازه قسط و بیمه کم شه میشه 6000000 ریال به منم تعلق نگزفته و جز افراد مرفه شدم نه ماشینی دارم و نه خونه ای پس این سبد قرار به کی تعلق بگیره واقعا عدالت داره رعایت میشه دست مریزاد به دولت

 

-سلام .من سرپرست خانوارم دانشجوی دانشکده علوم پزشکی بهبهان زیر مجموعه دانشگاه جندی شاپور اهواز. به معاونت دانشجویی جهت ثبت نام سبدکالایی مارجعه کردیم گفتند که فقط به دانشجویان زیر مجوعه وزارت علوم تعلق میگیره

 

-من کارگر ساختمانی هستم کارت مهارت گرفتم جزء انجمن صنفی گارگران ساختمانی مشهد هستم اما به ما چیزی تعلق نگرفته با این اوضاع بی ریخت کاری ظاهرا از همه غنی تریم

 

-من کارمند نظامی هستم و این سبد هم به من تعلق می گیرد. اما به خدا قسم شرمم می آید برای دریافت آن به فروشگاه مراجعه کنم.

اجناسی که چشم بسیاری از نیازمندان واقعی جامعه مانند قشر بیکار و... به آن دوخته شده است را چرا باید من مصرف کنم. من این اجناس را به سفره زن و بچه ام نمی آورم.

 

-من دانشجوی متاهلم و با وجود اینکه ثبت نام کرده ام،ولی پاسخ سامانه این است که سبدکالا به ما تعلق نمیگیرد.لطفا پیگیری کنید.

 

- من کارمند هستم و پدرم فوت کرده مادرم سرپرست خونه است حالا به من کارمند این سبد تعلق نمیگیره چون مادر بدون درامدم قانونا سرپرست خونه است واقعا این عدالته!؟

 

-برای بازنشستگان دولت وارتش که حقوقشان بالای یک میلیون تومان است سقف 500 هزار تومان تعیین نکرده اند اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی سقف گذاشته اند این چه عدالتی است

 

-من یک نظامی هستم کد ملی ارسال کرده ام پیام اومد یارانه به شما تعلق نمیگیرد/ ابن دولت میخواهد یه صدقه ای به مردم بدهد دبگه این همه سایت اطلاع رسانی وهزار تا سامانه پیامکی و...... نمیخوادکه

 

-آقا خیلی باحالید ما نه خانه داریم نه ماشین داریم . تو بیمه که زده کارگر با مدرک لیسانس حقوق پایه هست 540 تومان بعد 3 سال کار حالا ما جزو کدام قشر هستیم حتما مرفه بی درد

 

-من کارمندم و مجرد اما خرج مادر و خواهرمو میدم به من سبد کالا نمیدن! قربون این عدالت برم

 

-این عدالت شما دارین.من بیکارم ،مستاجرم و سرپرست مادرم اونوقت به من سبد کالا تعلق نمیگیره

 

-با این عمل اینها به وضوح روشن است که دولتیها هیچ اطلاع درستی از وضعیت معیشت جامعه و مردم ندارند ای کاش مسئله فقط همین سبد کالا بود که یک دفعه از خیرش میگذشتیم. مسئله اینست با این اطلاعات غلط این دولت چگونه میخواهد برای مردم برنامه ریزی کند؟! دولتی که افراد غنی یا فقیر جامعه و همچنین بیکاران و دارندگان شغلهای کاذب را بدرستی نمی شناسد ویا نمی خواهد بشناسد چطور به این دولت امیدوار باشیم.

معیار دولتیها برای دریافت کالا:

1-سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

2-سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

3- سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)

4- سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)

5-سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی

6- سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان مـتأهل

 آیا بغیر از این 6 گروه افراد کم درآمد در جامعه وجود ندارد؟!!

برای کارگران سقف حقوق 5 میلیون ریال در نظر گرفته شده ولی برای کارکنان دولت که همگی بیش از 5 میلیون ریال حقوق میگیرند چرا این سبد داده میشود!؟.

با این تقسیم بندی دولت امید بقیه افراد جامعه(منظور سیل عظیم بیکاران، کارگران فصلی و روز مزدها و دوره گردها و هزاران شاغلین کاذب که به زور شکم خودشان را سیر میکنند) دیگر امیدشان به خدا باشد نه شعارهای تبلیغاتی زیاد ناراحت نباشید این 4 سال هم تمام میشود...

 

-آقای روحانی باید بیاد برنامه زنده تلویزیون و مردم را قانع کند و از برنامه ها و اهداف خود بوضوح حرف بزند و منظور و هدفش را از این طرح بیان کند.

زمان آغاز توزیع سبد کالامشخص شد


یک عضو کابینه دولت یازدهم از آغاز توزیع اولین سبد کالای دولت از روز شنبه ۱۲ بهمن ماه در سراسر کشور بین حدود ۱۵ میلیون خانوار خبر داد و گفت:سبد کالا شامل ۵ اقلام اعلام شده در فروشگاه‌ها آماده است و سامانه کارت خوان بانک‌ها هم فعال شد.
زمان آغاز توزیع سبد کالامشخص شد
به گزارش افکارنیوز، یکی از وزرای عضو کابینه دولت یازدهم با اعلام اینکه همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر سبد کالای دولت میان جامعه هدف توزیع خواهد شد، گفت: دستگاه‌های کارتخوان بانکها در اتحادیه‌ها و فروشگاه‌های متولی توزیع اقلام سبد کالایی دولت فعال شده است و وزیر صنعت معدن و تجارت به عنوان مجری این طرح، دستور توزیع سبدهای کالایی از روز شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) را صادر کرده است.

جامعه هدف مشمولین این سبد کالایی ۱۵ میلیون نفر اعلام شده بود که ظاهراً تغییراتی در ترکیب این افراد ایجاد شده و با جابحایی هایی حدود ۲ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جدیداً به فهرست دریافت کنندگان سید کالا اضافه شدند.

براساس اخبار کسب شده تاکنون بانکهای ملت، ملی، صادرات، پارسیان و سپه دستگاه‌های کارتخوان فعال را در فروشگاه‌ها قرار داده و فعال کرده اند و اقلام سبد کالایی نیز از چند روز گذشته بین فروشگاه‌ها و اتحادیه‌ها توزیع شده است.هر چند پیش از این خبرهایی مبنی بر توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های خاص بین اقشار خاص مثل نیروهای مسلح در اتکا یا کارمندان دولت در تعاونی های مصرف کارکنان دولت اعلام شده بود ولی ظاهرا قرار است تدابیری اندیشیده شود تا همه مشمولین بتوانند در ۱۰ فروشگاه عمده و اتحادیه توزیع سبد کالای خود را دریافت کنند.

* احتمال اعلام جزئیات توزیع سبد کالا امشب در رسانه ملی

در عین حال هدایت اصغری رئیس اتحادیه مرغداران میهن به عنوان تامین کننده تخم‌مرغ مورد نیاز سبد کالا در مورد زمان دقیق توزیع این سبد کالا با توجه به اینکه وعده داده شده بود قطعا در نیمه نخست بهمن‌ماه توزیع خواهد شد، اظهار داشت: پس از پیگیری‌هایی که نسبت به توزیع این سبد کالا از مسئولان وزارت صنعت داشتیم متوجه شدیم قرار است یکی از مسئولان مربوطه در وزارت صنعت (احتمالا حاجعلی مدیر اجرایی طرح توزیع سبد کالا) جزئیات دقیق توزیع سبد کالا را امشب در رسانه ملی اعلام کند.

در عین حال سامانه توزیع سبد کالا و ارسال پیامک که هنوز فعال نشده است، احتمالا طی امشب یا فردا فعال خواهد شد و مردم می‌توانند با ارسال شماره کارت بانکی حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ از وضعیت شمول خود در طرح سبد کالا اطلاع پیدا کنند.

وزارت صنعت معدن و تجارت اوایل هفته گذشته با معرفی مرکز تماس و شیوه‌های ارتباطی با طرح سبد کالای حمایتی اعلام کرده بود، برای ارتباط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است که البته تا به امروز این سامانه هنوز فعال نشده است.

از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام نماید.
از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان محترم می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل فرمایند.
از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.
از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان محترم می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹* ، و یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

چند تذکر مهم از سوی وزارت صنعت درباره سبد کالا:
- برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه شود.
- فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان محترم نیستند.
- جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.
- برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند.
- تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود.
- در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

به دنبال ابلاغ مصوبه دولت در مورد اعطای سبد کالای حمایتی به اقشار کم درآمد جامعه که از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری صورت گرفت، همه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی و کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی،‌ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان، دانشجویان متاهل و طلاب مشمول دریافت سبد کالای دولت هستند.

هیأت وزیران در جلسه ۲۰ آذر ۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرد که در راستای سیاستهای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبدکالایی شامل ۱.۸ کیلوگرم روغن نباتی مایع، ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم گوشت مرغ، ۸۰۰ گرم پنیر بسته‌بندی و ۱.۸ کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه طی دو نوبت تا پایان سال جاری تحویل داده شود.

روش جدید پرداخت یارانه نقدی اعلام شد


روش جدید پرداخت یارانه نقدی اعلام شد

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تصویب پیشنهادی در کمیسیون تلفیق خبر داد که بر اساس آن ثروتمندان یارانه‌بگیر در سال آینده جریمه می‌شوند.

به گزارش عصر ایران ، غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به موجب مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای نیازمند متقاضی، پرداخت خواهد شد که مجموعه درآمد سالیانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و در موعد تعیین شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد که رقم تعیین شده هر سال متناسب با تورم،‌ خط فقر و شاخصه‌های مربوطه از سوی دولت تعیین می‌شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه چنانچه بعد از تحقیق و بررسی اموال و حساب‌های بانکی مشخص شد که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد.

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق، این مصوبه به پیشنهاد کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و به عنوان یک بند به تبصره 21 (مربوط به هدفمندی) الحاق شد.

یوزرنیم و پسورد جدید نود 32 شنبه 05 بهمن 92 ** 92.11.05


یوزرنیم و پسورد نود 32
یــــــــــک
ماهـــــــــــــــــه



Username: TRIAL-0103941845
Password: x6xk4rd7rr
Username: TRIAL-0103941941
Password: vkk2rb39dh
Username: TRIAL-0103941192
Password: 24hu8n4ce2
Username: TRIAL-0103941122
Password: 2x7bpxna8e
Username: TRIAL-0103940412
Password: 57smsjh89a
Username: TRIAL-0103940315
Password: dupxbkj5mv
Username: TRIAL-0103940239
Password: nsrpkaurkr
Username: TRIAL-0103939519
Password: mrc98cpc6b
Username: TRIAL-0103939438
Password: rcjf68dcth

یوزرنیم و پسورد نود 32 ســـــــــــــه ماهـــــــــــــــــه
Expiration:21/04/2014

Username: TRIAL-0104292930
Password: 93c4u3b9en
Username: TRIAL-0104294655
Password: pstamtujrs
Username: TRIAL-0104294709
Password: mat7xsnt4e
Username: TRIAL-0104294767
Password: 8tj56sueh2
Username: TRIAL-0104300358
Password: fr8a2jsjkk
Username: TRIAL-0104292747
Password: vjnasbecej
Username: TRIAL-0104292808
Password: cf37afu24u
Username: TRIAL-0104292870
Password: 282keb6k5p
Username: TRIAL-0104300468
Password: hv8cpht4pj
Username: TRIAL-0104300547
Password: 3xk3u94kfa
Username: TRIAL-0104300620
Password: 22t69dcp6x
Username: TRIAL-0104300694
Password: xjjsensmba
Username: TRIAL-0104303403
Password: 5s4msnu6hf
Username: TRIAL-0104303494
Password: 8pe3as49k5
Username: TRIAL-0104303566
Password: xrbfpuxhjm
Username: TRIAL-0104303641
Password: 4afk8rrk39
Username: TRIAL-0104302017
Password: 7fmnjnpca9
Username: TRIAL-0104302097
Password: ecx364u7xr
Username: TRIAL-0104302175
Password: ba4ke7dh7b
Username: TRIAL-0104302282
Password: bx6bnu7jb7


یوزرنیم و پسورد EAV نود 32


Smart Security
Expiration: 12/03/2014
Username: EAV-0100437751
Password: x6cjfs9h8n


Antivirus
Expiration: 30/06/2014
Username: EAV-58980635
Password: dkkpa77tkf


ESET Mobile Security
Expiration: 29/01/2014
Username: TRIAL-0102009672
Password: fv9rtkb7s6


ESET Cyber Security Pro
Expiration: 02/02/2014
Username: TRIAL-0093562547
Password: 8rx33nrcku
ESET NOD32 for Linux Desktop
Expiration: 02/02/2014
Username: TRIAL-65210741

4 روش اطلاع مردم از "دریافت" یا "عدم دریافت" سبد کالا/ شماره پیامک 5000799 و شماره تماس #799* و 0961


اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی
پس از سایت رفاهی، سایت یارانه کالا هم آمد؛
4 روش اطلاع مردم از "دریافت" یا "عدم دریافت" سبد کالا/ شماره پیامک 5000799 و شماره تماس #799* و 09612
خبرگزاری مهر، 4 شیوه اطلاع از "دریافت" یا "عدم دریافت" سبد کالا از سوی مشمولان طرح سبد حمایتی دولت را اعلام کرد. بر این اساس، هموطنان می توانند با ارسال کدملی و شماره کارت بانکی و کد ملی به شماره پیامک 5000799 و یا تماس با شماره گویای 09612 و یا شماره #799* از شماره تلفن همراه اول از آخرین وضعیت خود اطلاع یابند، البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت قرار است ظرف کمتر از 10 روز دیگر، اولین سبد کالای حمایتی خود را به جامعه هدف 15 میلیون نفری ارایه دهد. بر این اساس، سرپرستان خانوار شامل کارمندان دولت اعم از قراردادی، پیمانی یا رسمی، کارگران، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل و بازنشستگان از این سبد کالایی برخوردار خواهند شد.

در این میان ،هر یک از سرپرستان خانوار می توانند از 4 روش برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا اطلاع یابند که به شرح زیر است. در واقع این 4 روش، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است. البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره 09612 با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل کنند.

از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #799* ، و یا ارسال پیامک به شماره 5000799، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام کند.

چند نکته درباره سبد کالا

فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند. جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود. در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند. برهمین اساس، در دو سبدکالایی که امسال دولت به شهروندان می‌دهد، 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بسته 400 گرمی پنیر، 2 بسته 16 عددی تخم مرغ پیش بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفته است: برنج سبد اول کالایی رایگان دولت، برنج هندی است.

به گزارش مهر، دولت دهم در سال 89 سایت رفاهی را برای پرداخت یارانه نقدی طراجی و پیاده‌سازی کرد و حال دولت یازدهم با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت سایت یارانه کالا را طراحی کرده است.

اثر لغو تحریم ها بر سفره مردم


                                      اثر لغو تحریم ها بر سفره مردم

ک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به لغو برخی تحریم ها علیه ایران گفت: «2 میلیارد دلار افزایش درآمد ارزی به معنای 50 درصد آورده ارزی بیشتر برای دولت است و افزایش 50 درصدی قدرت خرید ارزی دولت حتما اثر روشنی روی تولید ناخالص داخلی ایران خواهد داشت.»


فرارو روز سه شنبه نوشت: دیروز پس از تعلیق غنی سازی بیست درصد توسط ایران شورای وزیران اتحادیه اروپا، قانون تحریم ها را بر اساس توافق هسته ای ژنو اصلاح کرد.

بر اساس تصمیم روز دوشنبه، محدودیت موجود درباره بیمه و انتقال یا فروش نفت خام ایران به مشتریانش برداشته شده است. هم چنین محدودیت در واردات، فروش و انتقال محصولات پتروشیمی و خدمات مرتبط با آن برداشته شد. ایران قادر است نفت خام و محصولات پتروشیمی خود را انتقال دهد هم چنین اقدامات لازم برای رفع محدودیت در زمینه کشتی رانی انجام شده است.

این محدودیت های تعلیق شده در دوره شش ماهه انجام می شود.

تاثیر لغو این تحریم ها از چه زمانی بر اقتصاد کشور نمایان خواهد شد؟

سعید لیلاز کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: «به لحاظ روانی تاثیر لغو تحریم ها از مدتی قبل شروع شده است. دیروز نیز شاهد تاثیر روانی بر بازار بودیم و این تاثیر روانی از آنجا که خود را در تثبیت یا حتی کاهش قیمت دلار نشان می دهد در تمام حوزه اقتصاد ایران تاثیر مثبت می گذارد.»

وی ادامه داد: «اما ما انتظار داریم تاثیرات واقعی لغو تحریم ها در حوزه ˈاقتصاد واقعیˈ از فروردین 93 نمایان شود. البته از هم اکنون وقتی انتظار تورمی در مورد قیمت کالاها و خدمات وارداتی کاهش پیدا کند روی قیمت کالاهای موجود اندکی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.»

لیلاز افزود: «اما اگر تحریم ها واقعا از دیروز برداشته شده باشد باید انتظار داشته باشیم از فروردین 93 تاثیر جدی خود را روی حوزه هایی که مربوط به واردات آن کالاها و خدمات به کشور می شود را به جا بگذارد.»

وی افزود: «به نظر من در مورد قطعات هواپیما نیز ممکن است آثار لغو تحریم را از اسفند ماه در خطوط هوایی ایران ببینیم.»

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: «به طور مثال در مورد کالاهایی که از خارج وارد می کنیم بین 10 تا 50 و گاهی 100 درصد گران تر می خریم. بنابراین با لغو تحریم ها بین 10 تا 50 و حتی 60 درصد کاهش قیمت در برخی کالاها و خدمات وارداتی به کشور خواهیم داشت.»

لیلاز در پاسخ به این سوال که آیا لغو این تحریم ها در زندگی مردم دیده می شود؟، گفت: «صد در صد دیده می شود. بنده انتظار دارم بین 1.5 تا 2 میلیارد دلار به قدرت خرید ارزی دولت اضافه شود که امیدوارم بخش کمتری از این رقم به کالاهای مصرفی و بخش عمده آن به کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه اختصاص پیدا کند.»

وی ادامه داد: «به عبارت دیگر انتظار من این است که دولت از تجربه هشت سال گذشته فاصله بگیرد و افزایش درآمد نفتی را فورا به واردات کالاهای مصرفی اختصاص ندهد.»

لیلاز در پاسخ به این سوال که آیا آثار لغو این تحریم ها در شاخص های اقتصادی دیده خواهد شد؟، گفت: «2 میلیارد دلار افزایش درآمد ارزی به معنای 50 درصد آورده ارزی بیشتر برای دولت است و افزایش 50 درصدی قدرت خرید ارزی دولت حتما اثر روشنی روی تولید ناخالص داخلی ایران خواهد داشت.»

وی ادامه داد: «به طور مثال یکی از حوزه هایی که با لغو محدودیت مواجه شده حوزه خودرو است. سهم خودرو در تولید ناخالص داخلی ایران بین 3 تا 3.5 درصد است. لذا اگر لغو تحریم ها در این حوزه منجر به افزایش 30 تا 35 درصدی تولید خودرو در ایران شود به تنهایی یک درصد رشد اقتصادی برای کل کشور ایجاد می شود.»

لیلاز در پاسخ به این سوال که آیا این امر موجب کاهش قیمت خودرو می شود؟، گفت: «خیر، ربطی به قیمت خودرو ندارد. قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت دلار روی داد. لغو تحریم ها در حوزه خودرو موجب افزایش عرضه خودرو، افزایش اشتغال و افزایش رشد اقتصادی می شود. لذا لغو تحریم ها موجب کاهش قیمت کالاهای وارداتی می شود اما در قیمت خودروی داخلی تاثیری نمی گذارد.»

لیلاز درباره تاثیر 4میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران که قرار است در نتیجه توافق ژنو به صورت اقساط به ایران تحویل داده شود، گفت: «ما در 9 ماه اول امسال به طور متوسط از محل نفت ماهی 4 میلیارد دلار دریافت ارزی داشتیم.»

وی ادامه داد: «بنابراین ماهی 500 میلیون دلار حدود 15 درصد به این رقم اضافه می کند و برای حل و فصل اصلی ترین مصارف ارزی کشور مانند مواد غذایی اقشار فرودست جامعه و کالاهایی که در داخل تولید نمی شود و یا خرید قطعات یدکی هواپیما که فوریت دارد بسیار خوب است.»

وی افزود: «ما اکنون تعداد زیادی هواپیما داریم که اگر برای هرکدام چند میلیون دلار قطعه بخریم یک هواپیمای50 میلیون دلاری را وارد ناوگان هوایی کشور می کنیم.»

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: «بازگشت این 4 میلیارد دلار اثر ضد تورمی بسیار بالایی دارد که روی همه چیز اثر خواهد گذاشت. لذا 500 تا 550 میلیون دلار در ماه نسبتا عدد مناسبی است.»

وی ادامه داد: «در سال 90 ما روزانه به طور متوسط 300 میلیون دلار مصرف ارزی داشتیم. لذا اگر به مقیاس سال 90 حساب کنیم این عدد (ماهی 500 میلیون دلار) اصلا چشمگیر نیست اما اگر به مقیاس 9 ماه اول سال جاری حساب کنیم این عدد به تنهایی 15 درصد آورده ارزی دولت را اضافه می کند که با آن می توان فوری ترین و جدی ترین مصارف کشور را حل کرد.»

لیلاز افزود: «کل نیاز ما در صنعت خودروسازی، صنعت هواپیما سازی برای حل و فصل مسائل هواپیماهای زمین گیر شده و واردات مواد غذایی سه دهک بسیار محروم جامعه همین حدود است و لذا با این رقم می توان مشکلات این سه حوزه را صفر کرد.»

یارانه نقدی برای هر نفر ۶۰۰۰۰ تومان خواهد شد


بلاخره بعد چندین روز بحث و جدل بین نمایندگان مجلس و دولت قرار است فردا لایحه هدفمندی یارانه ها به مجلس رود محمدباقر نوبخت بعد از ظهر امروز با اعلام این خبر گفت: بصره هدفمندی فردا از سوی دولت به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ تقدیم می‌شود.

به گزارش تابناک»، همچنین اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس گفت: دولت در تبصره هدفمندی نحوه اجرای فاز دوم این قانون را در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه می کند.

ولی غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در باره جزئیات این لایحه در گفت و گو با تابناک گفت:  پیش بینی من این است که دولت حداقل یارانه یک تا دو دهک بالا را حذف می کند  و اگر این کار را انجام دهد فرصت برایش به وجود می آید که یارانه دو تا سه دهک پایین را اضافه کند و 45500تومان احتمال دارد تا 55 یا 60هزار تومان افزایش یابد.

وی افزود: بنابر این اگر محاسبات من درست از آب درآید تا  دهک تغییری نمی کند. با توجه به شعارهای دکتر روحانی و توجهی که اخیرا در صحبت هایش به حوزه سلامت داشته سال 93 در هدفمندکردن یارانه ها سال خوبی برای سبد سلامت و بهداشت مردم خواهد بود ضمن اینکه پیش بینی من این است که در سال 93، تولید به نحو شایسته ای از یارانه برخوردار خواهد شد و یارانه به بخش تولید تعلق خواهد گرفت. اما فکر نمی کنم با توجه به محدودیت مالی منبعی برای توسعه صندوق توسعه ملی و حوزه عمرانی باقی بماند.

وی افزود: کماکان یارانه نقدی پرداخت خواهد شد اما در حامل های انرژی احتمالا افزایش خواهیم داشت شیب افزایش قیمت حامل های انرژی تند خواهد بود

ابتکار پیامکی وزارت صنعت برای دریافت سبد کالا


متن کامل دستورالعمل اجرایی سبد کالایی منتشر شد که در آن، سامانه پیام کوتاه برای اطلاع شهروندان از "دریافت" یا "عدم دریافت" سبد کالایی پیش بینی شده است.
 
به گزارش مهر، دولت در روزهای آینده، سبد کالایی رایگان خود را به 15 میلیون سرپرست خانوار ارایه می کند. در این سبد کالایی، قرار است 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بسته 400 گرمی پنیر، 2 بسته 16 عددی تخم مرغ قرار گیرد. بر اساس دستورالعمل اجرایی توزیع این سبد کالایی، قرار است برنج این سبد کالایی هندی باشد.
 
به منظور اطلاع افراد از تعلق سبد، سامانه پیام کوتاه در این مورد پیش بینی شده است که متقاضیان می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیش بینی شده از این موضوع مطلع شوند، همچنین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینترنتی پیش بینی شده در این مورد اقدام کنند.
 
شماره سامانه پیام کوتاه و صفحه اینترنتی پس از اعلام از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت متبوع، متعاقبا از طریق ستاد به سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان ها اعلام خواهد شد.
 
در این دستورالعمل مشخص شده است که سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت باید تضامین لازم را از فروشگاه‌های توزیع کننده سبد کالایی دریافت کنند تا اگر هر فروشگاهی وجهی را از مشتری دریافت کرد، با وی برخورد شود، چراکه این سبد کالایی کاملا رایگان است.
 
بر اساس این دستورالعمل، کالاهای سبد اول شامل 10 کیلوگرم برنج هندی 1121 بسته بندی شده، 2 عدد مرغ (به وزن تقریبی 4 کیلوگرم)، 2 بسته پنیر 400 گرمی ، 2 بطری روغن نباتی مایع 810 گرمی و یک شانه 30 عددی تخم مرغ ( با وزن حداقل 1.8 کیلوگرم) با پرینت تاریخ تولید خواهد بود.
 
سبد کالا به سرپرست خانوار دریافت کننده یارانه تعلق می گیرد و در صورتیکه در یک خانواده دریافت کننده یارانه دو یا چند نفر از مشمولین دریافت سبد وجود داشته باشد به یکی از آنها سبد تعلق خواهد گرفت و بقیه حذف می شوند مثلا سرپرست خانواده ای که کارمند است در صورتیکه همسر یا فرزندش کارمند، فرهنگی یا عضو نیروهای مسلح یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی باشند یک سبد دریافت خواهند کرد. این اقدامات به استناد مصوبه دولت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.
 
متن کامل دستورالعمل اجرایی توزیع سبد کالایی به شرح زیر است:

ادامه نوشته

طرح جالب برای شناسایی دهک های یارانه بگیر


اکونیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان از طرح جالبی و ساده ای برای شناسایی دهک های یارانه بگیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران( econews.ir )، بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی ۵۰ درصد به صورت کمک مستقیم به مردم (نیازمند) داده و ۵۰ درصد نیز جهت کمک به صنایع مصرف شود.

آنچه تاکنون انجام شده این است که به هر فرد ایرانی ماهیانه مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان به صورت نقدی پرداخت می شود.

جمعیت ایران ۷۷ میلیون نفری ایران، در هر سال حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان دولت باید به مردم بپردازد.

مطابق آماری که وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه کرده است، دولت برای پرداخت یارانه نقدی کسری دارد.

برای حل این مشکل، مجلس و دولت تصمیم داشتند، پرداخت یارانه نقدی به سه دهک پردرآمد جامعه را حذف و دولت را موظف کند که ظرف سه ماه این سه دهک را شناسایی کند.

اما از سخنان مسوولان دولتی این گونه بر می آید که این کار شدنی نیست؛ چراکه سامانه های اطلاعاتی موجود امکان شناسایی این دهک ها را نمی دهد. البته برخی از کارشناسان نیز پیش بینی می کنند، حذف سه دهک از یارانه بگیران مستلزم جست و جو در میزان درآمدها و به طور کلی ثروت اشخاص مختلف است که خود کاری پر دردسر محسوب م ...

ادامه نوشته

راه‌اندازي سيستم معاملاتي سهام عدالت در بورس


راه‌اندازي سيستم معاملاتي سهام عدالت در بورس

مدير عامل شرکت سپرده‌گذاري مرکزي از طراحي نرم‌افزار سهام عدالت به نام «پيکور» خبر داد و گفت: راه‌اندازي سيستم پس از معاملات بورس به منظور راه اندازي سيستم سهام عدالت به تاخير افتاده است.

حامد سلطاني نژاد در گفتگو با ايسنا، به راه اندازي سيستم معاملاتي سهام عدالت اشاره کرد و گفت: براي اينکه سهام عدالت در بازار سرمايه قابل خريد و فروش باشد، بايد سيستم جديدي طراحي و تجهيز شود که اين سيستم در حال طراحي است و مشکلي از نظر فني و تکنولوژي براي طراحي آن وجود ندارد.

وي افزود:سيستم معاملاتي سهام عدالت از ابتدا براي مديريت حجم انبوهي از سهامداران طراحي شده و طبق همان برنامه در حال پيش روي است و با مذاکراتي که صورت گرفته اين سيستم طراحي و اجرا مي شود.

وي در مورد زمان راه اندازي اين نرم افزار گفت:راه اندازي اين نرم افزار بستگي به زمان بندي نهادهاي متولي دارد به طوري که وزارت اقتصاد و ساير نهادهاي متولي طبق وظيفه بايد اطلاعات کل سهامداران را داشته باشند زيرا اطلاعات اين جامعه از سهامداران قرار است در بورس و فرابورس نگهداري شود.

وي ادامه داد:بنابراين شرکت سپرده گذاري مرکزي در خصوص زمان انجام معاملات سهام عدالت تصميم گيرنده نيست زيرا اين شرکت، سيستم سهام عدالت را بعد از آماده سازي به متوليان ارائه مي کند و متوليان بايد در خصوص زمان آزاد سازي سهام عدالت تصميم گيري کنند.

سلطاني نژاد در باره امکان اضافه شدن 45 ميليون نفر به جامعه سهامداران گفت:در دنيا تجربه اين موضوع وجود داشته و در سيستم معاملاتي ما اين امکان وجود دارد که بتواند حجم انبوهي از سهامداران را تجزيه و تحليل کند.

مدير عامل شرکت سپرده گذاري مرکزي بيان کرد:اين سيستم بايد طوري طراحي شود که بتوانيم هر لحظه از آن گزارش دريافت کنيم و داشبوردهاي نظارتي را روي آن مشاهده کنيم؛همچنين وضعيت کلي سهامداران و تغييرات به وجود آمده را ببينيم.

وي با بيان اينکه پرتفوي سهام عدالت پرتفوي خوبي است و صنايع خوبي در آن حضور دارند،تصريح کرد:هدف اصلي از طراحي سهام عدالت اين بود که وارد بازار سرمايه شود و قيمت آن به وسيله عرضه و تقاضا تعيين شود لذا قطعا بازار سازي براي سهام عدالت به وجود خواهد آمد و قيمت واقعي آن کشف خواهد شد.به گفته سلطاني نژاد،اگر سهام عدالت به صورت صندوق هم وارد بازار شود بازهم قيمت آن از طريق عرضه و تقاضا تعيين مي شود و در اين صورت NAV ‌ صندوق نيز افشا خواهد شد.

وي در ادامه يادآور شد:در اين رابطه راه اندازي سيستم پس از معاملات بورس به دليل طراحي و راه اندازي سيستم سهام عدالت به تاخير افتاده است زيرا راه‌اندازي سيستم پس از معاملات زمان بر بوده و اطلاعات بايد از سيستم قديم به سيستم جديد منتقل شود لذا روند پيشرفت آن آهسته شده است تا بتوانيم ابتدا سيستم معاملاتي سهام عدالت را راه اندازي کنيم.

وي نام سيستم معاملاتي سهام عدالت را «پيکور» دانست و اضافه کرد:سيستم معاملاتي سهام عدالت به اسم پيکور نامگذاري شده و اولويت شرکت سپرده گذاري مرکزي راه اندازي پيکور است اين در حالي است که راه اندازي آن بستگي به زمان بندي ارائه شده دارد زيرا سهام عدالت يک پروژه ملي بوده و افراد مختلفي درگير آن هستند و بحث هاي مربوط به آن فني و زمان بر است.سلطاني نژاد ادامه داد: علاوه بر طراحي سيستم پيکور،سيستم پس از معاملات سهام عدالت در حال آماده سازي است و هماهنگي هاي لازم با بانکهاي مختلف و دفاتر اسناد رسمي در حال انجام است تا بعد از آمادگي و هماهنگي با نهادهاي متولي راه اندازي شود.به گفته وي اين سيستم مشکل خاصي نداشته و راه اندازي آن بستگي به نظر نهادهاي تصميم گير دارد.